Lisäksi kone rasvataan reilusti ja vielä koneen pyöriessä ajetaan lubrikaattorilla reilusti öljyä mäntien suojaksi.
1)Tyhjennä kattila. Helpointa, kattilassa on painetta. Tarkkaavaisimmat huomaavaat, että alla oleva video on kesältä.
Vesiraja nousee selvästi, kattilan olessa tyhjä |
2) Harjataan tuubit. Noki ja tuhka keräävät kosteutta, joka ruostuttaa tuubeja ja nokikaappia
3) Poistetaan tuhkat. Samasta syystä.
4) Kaavitaan kattilan pohja tyhjäksi, kun kattila on kuivunut (kuivuu parhaiten avaamalla alhaalta mutaluukku ja ylhäältä miesluukku kattilan vielä olessa kuuma, jolloin saadaan aikaan läpi veto).
5) Harjaataan boksit puhtaaksi. Puuroska kerää kosteutta => maatuu => ruostuttaa laivan peltilöitä.
6) Suojataan laiva muilta osin ettei lumi ei tule sisään, mutta kuitenkin pitäen huolta että ilma kiertää (puuosat eivät etenkään pidä kosteudesta talven aikana). Lisäksi ylimmääräiset roskat (kuten lehdet) on syytä poistaa kannelta etteivät jää lumen alle maatumaan ja kuluttamaan kansipeltejä. Lisäksi läpivientien (kuten lauhduttaja, apukoneiden poistohöyry, ejektori, jne.) tulppausta ei tule unohtaa!
1 kommentti:
lauhduttajan tulpaksi veistettyä pölliä ei tarvitse myöskään väkisin takoa putkeen sisään, vesi turvottaa sitä kyllä. Nimim. "viime keväänä puolen päivän irrotushomma"
Lähetä kommentti