Tuli turhautuminen, jäivät päivitykset. Ehkä keväällä sitten lisää.
Tässä kuitenkin jotain talven ratoksi; komia kuva Hesarin sivuilta.
lauantai 9. tammikuuta 2010
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
S/S Lauri on vuonna 1931 rakennettu hinaajahöyrylaiva. Nuorin Saimaalla rakennettu. Ja Kaunein. Tämä blogi kertoo sen nykyisistä vaiheista ja varsinkin työstä kesäisten purjehdusten takana.
16 kommenttia:
Ompa orvon oloinen Lauri laiva. Pitäkää huoli, että alus pysyy pinnalla.
Turhautuminen on selvästi yleistynyt höyrylaiva harrastajien keskuudessa.
Forumillakin on ollut hyvin vähän kirjoituksia
Mahtaako olla vitamiinien vai kiinnostusta aiheuttavien ärsykkyiden puuttuminen
Turhautumista on kyllä nähty. Taitaa olla siellä höyryharrastajissakin sellaisia "kerrostalokyttääjiä"..
"Kerrostalokyttääjä"??
LÄÄKKEET!
Pienen pähkäilyn jälkeen minulle selvisi, että kerrostalolla tarkoitetaan uivia kolosseja joita risteilijöiksi sanotaan.
Tatu on sanonut yhdellä sanalla sen mistä puute. Siis mistä lääkkeet, että kirjoittajia löytyy, aiheita on vaikka kuinka paljon. Jossain lehdessä väitettiin, että merimiehet ovat kovia kirjoittamaan. Ovatko?
Oliko lehti Jallu?
Kukapa Jallua lukisi?
LAIVA-lehdessä oli maininta merimiesten kirjoitustaidoista.
Taitaapi olla niin et kerrostaloilla on tarkoitettu ihan kerrostaloja..
vittu tässä mistään valmista varmasti puhutaan sillä enemmän harmittavat me jotka vain arvosteluat muita.
No, löytyihän ainakin yksi aihe, joka on kiinnostanut maailman alusta lähtien. En vain tiedä mitä yhteistä sillä on höyrykoneen kanssa.
Jahanz. Joskos taas pitäydyttäisiin olennaisessa ja unohdetaan muut. Turhaantumiseen on monia syitä, ehkä niitä eritellään joskus täällä myöhemmin. Ehkä ei. Jäiden lähtöön on vielä aikaa.
Ja "laitetaan" "sillä aikaa" "jäitä" "hattuun".
Tietynlaista väsymistä vanhojen laivojen harrastajien joukossa on näkyvissä.
Forumilla oli välillä hyvinkin pirteätä mielipiteen vaihtoa, mutta nyt sekin näyttää
hiipuvan . Forumin ongelmana on, että siellä ei ole omaa osastoa
höyrylaivoja varten, vaan asiat tahtovat ”hukkua” nykyliikenteen sekaan.
Tosin palstalla Höyrylaivojen kulutus on ollut noin 23000 lukukertaa.
Voisiko näin suuri kävijämäärä osoittaa nuortenkin olevan kiinnostunut höyryistä?
Lauri-laivan sivut ovat olleet erittäin tervetullut lisä höyrylaivojen harrastajille.
Sivut ovat lisäksi toiminut sisäänlämpiävän Höyrypursiseuran varoventtiilinä
onhan sieltä pihahdellut ajoittain tietoja seuran toiminnoista.
Höyrypursiseuralla lienee totinen paikka edessään, koska vanhat laivoilla
työskennelleet konkarit alkavat olla siinä iässä jolloin siirrytään Tuonelan virran
laivoja huoltamaan.
Uusi sukupolvi ei varmasti tunne samanlaista kiintymystä höyryihin, joten on pelättävissä samanlainen dieselöinti- romutusaalto, kuin aikaisemminkin tapahtui.
Laivojen huolloista pitäisi ehdottomasti julkaista kattava ohjekirja, johon olisi kerätty selkeät ohjeet laivojen huolloista, korjauksista ja lain vaatimista toimenpiteistä.
Lauri Ob ja kumppanit älkää missään tapauksessa lopettako sivustojen ylläpitoa
vaan kehittäkää niitä edelleen.
Olisiko mahdollista järjestää vaikka kerran kesässä pieni palkintoristeily innokkaille
kommentoijille?
Se vaan nyt on niin, että jos eletään virtuaalimaailmassa eikä ole mitään konkreettista
kosketusta höyryihin niin harrastus jää epätodelliseksi ja hiipuu..
En tosin tiedä millainen Laurin käyttäjätiimi nykyisin on ja halutaanko sitä laajentaa.
Pakkasen puremin ajatuksin, kevättä odotellassa.
Kyllä täällä voitasiin ratkaista, että kuka kyttää ja ketä. Miten kaksikerroksisessa rivitalossa? Ovatko he väliinputoajia? Tietääkö Hannu Karpo tästä?
Anonyymeille kommentoijille anonyymi risteily anonyymilla laivalla?
Ai, sellainenko on pelin henki, että laivattomat pysyköön möljällä.
No, mutta jos anonyymi ostaa oman höyrylaivan. Ajelee sillä kesän yksinään, mutta kyllästyy juoksemaan ohjaushytin ja konehuoneen väliä, käytessään nakkelemassa halkoja pesään. Silloin voi tulla hetki, että hän nakkaa höyryvehkeen kaijalle ja raahaa ison dieselin tilalle. Eihän siinä mitään, kyllä jokainen laivanomistaja saa pilata laivansa kuten olemme huomanneet lukuisista esimerkeistä.
Lähetä kommentti